«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی برگزیدگانش را شناخت

  • کد خبر: ۱۵۱۷۶۱
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی برگزیدگانش را شناخت
جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضو در حالی امروز، ۴ اسفند، در مشهد برگزار شد که برگزیدگان بخش‌های مختلف این رویداد معرفی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان خراسان رضوی، ظهر امروز و با حضور جمعی از مسئولان و مدیران و خبرنگاران رسانه های استان در سالن همایش فردوسی مجموعه فرهنگی «قلم» مشهد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم «مهدی شاد» رئیس سازمان بسیج رسانه استان خراسان رضوی ضمن ادای خیر مقدم به حاضران در جلسه گفت: فضای رسانه ای استان، پویا، توانمند، مسئله شناس و عالم است. وی افزود: جشنواره ابوذر، یک اقدام و تلاش برای پی ششرفتن در کار جبهه ای است. هیچ کس به اندازه خبرنگار و فعالان رسانه ای در عرصه حل مسئله توانمند نیست.

شاد با تاکید بر این که جشنواره ابوذر در استان خراسان رضوی برای پرداختن به شبکه مسائل خطه خراسان رضوی است، خاطرنشان کرد: مسئله هویت رضوی بیش از هر چیز برای ما مهم است. ما در مشهد امام رضا (ع) در صف نگاه راهبردی امام رضا (ع) حرکت می کنیم و هر چه به این هویت ضربه بزند، در مقابل آن خواهیم ایستاد.

وی افزود: از امروز و با برگزاری اختتامیه جشنواره ششم، رویدادهایی با مدل آزادفکری و انتقال تجربه را آغاز خواهیم کرد.

«فاطمه سهامی» دبیر ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان خراسان رضوی نیز ضمن ارائه گزارشی از برگزاری ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر در استان گفت: از همه کسانی که در برگزاری این جشنواره فعالیت داشته اند قدردانی می کنم.

وی افزود: در این دوره از جشنواره ۶۷ درصد از شرکت کنندگان را آقایان تشکیل می دادند. ۶۸.۳ درصد شرکت کنندگان مربوط به رساه های مشهد و مابقی مربوط به رسانه های شهرستان ها بودهع است. سهامی در ادامه گفت: آثار مکتوب ۲۳.۲ آثار ارسالی به جشنواره را به خود اختصاص دادند و رتبه دوم ارسال آثار نیز متعلق به گزارش های ویدئویی بود.

در شبکه سازی رسانه ها ضعف جدی وجود دارد

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکتر «عبدالحسین خسروپناه» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی گفت: استان خراسان رضوی به عنوان یکی از سه استان برتر از نظر تعداد رسانه ها و یکی از دو استان برتر از لحاظ محتوای رسانه ای معرفی می شود.

وی در ادامه با اشاره به سابقه تاریخی موضوع انتقال پیام در رسانه ها خاطرنشان کرد: ۱۰ سال آینده، سالهای تصمیم ساز و مهمی است. امروز ابزار جنگ شناختی دشمن رسانه است و نیاز به فاعلیت رسانه ای داریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درادامه افزود: در حوزه رسانه جبهه انقلاب اسلامی ضعف جدی داریم. مشکل، فعالیت رسانه فردی و جزیره ای است و رسانه انبوه نداریم. در شبکه سازی رسانه ها ضعف جدی وجود دارد و پراکنده هستیم. این ضعف ما است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین وقتی معنای جهاد به خود می گیرد که معنای جهاد در آن باشد. جهاد تلاش مستمر همگانی فی سبیل الله در مقابل دشمن است. در جهاد، جمعیت شرط است.

تقدیم نشان ویژه شهید فرودی به پیشکسوت رسانه ای استان 

در این مراسم که با حضور خبرنگاران، مدیران رسانه و مسئولان برگزار شد، نشان ویژه شهید فرودی شامل خودنویس آن شهید گرانقدر که به رسم امانت در اختیار جشنواره ابوذر قرار گرفته است، به «غلامرضا بنی اسدی» پیشکسوت رسانه ای استان تقدیم شد.

این نشان به مدت یک سال در اختیار آقای بنی اسدی قرار دارد و سال آینده به برگزیده جشنواره هفتم ابوذر تحویل داده خواهد شد.

در این مراسم «فاطمه سهامی» از سوی رئیس سازمان بسیج رسانه استان خراسان رضوی به عنوان دبیر هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان خراسان رضوی معرفی شد.

برگزیدگان ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی

بر اساس آراء هیات داوران جشنواره، رتبه های برتر بخش های مختلف این جشنواره به شرح زیر است:

بخش پادکست:

«سید مسلم احمدی» با عنوان «عشق زیر خکستر» به عنوان رتبه سوم و «سارا اکبری» با عنوان «خرید مکتب انصاف» به عنوان رتبه دوم جشنواره معرفی شدند و «حسین شجاع» نیز با عنوان «ترور» رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد.

بخش تیتر:

«محمدحسین مروج کاشانی» با عنوان «با اجازه آقا امام رضا (ع) بله» به عنوان رتبه سوم جشنواره و «مهدی عسکری» با عنوان «نقش باند یا نقص هواپیما» به عنوان رتبه دوم جشنواره معرفی شدند و «طاهره فخر داودلی» با عنوان «کشفی نو از کشف رود» رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد.

بخش عکس:

«احمدرضا مختاری فر» با عنوان «شادی زعفرانی» به عنوان رتبه دوم جشنواره معرفی شد.

«هادی دهقان پور» با عنوان «در استادیوم» رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد.

بخش گزارش مکتوب:

«مصطفی قطبی» با عنوان «نگاه ویژه دولت مردمی به حوزه نخبگان» به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.

«الهام مهدیزاده» با عنوان «نسخه پیچی ناشناس با مهر سرشناس» به عنوان رتبه سوم جشنواره معرفی شد.

«محبوبه فرامرزی» با عنوان «بدون جان پناه» به عنوان رتبه دوم جشنواره معرفی شد.

«سمانه علی اکبری» با عنوان «فلفل قرمز ایرانی در دام خام فروشی» رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد.

بخش گزارش ویدئویی:

«مصطفی طهان» به عنوان رتبه سوم جشنواره و «محمدیاسین وفائیان» با عنوان «اعتیاد شیک و بی بو» به عنوان رتبه دوم جشنواره معرفی شدند و  «فاطمه سلطانی» با عنوان «صدای رضا» رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد.

همچنین «هدی زاهدی» با عنوان «خانه های چراغ خاموش» جایزه ویژه این بخش را دریافت کرد.

بخش مجموعه عکس:

«سید حمیدرضا حسینی» با عنوان «باران بهشت» به عنوان رتبه سوم جشنواره معرفی شد.

«جواد قنبری» با عنوان «اعزام کاروان های پیاده به سمت مشهد» به عنوان رتبه دوم جشنواره معرفی شد.

«میثم دهقانی» با عنوان «زیارت با پای پیاده» رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد.

بخش مستند:

«محمدمهدی خالقی»  با عنوان «عمو سام تو را می خواهد»  و «حامد پویان» با عنوان «کهکشان» به عنوان رتبه سوم مشترک جشنواره معرفی شدند.

«علیرضا باغشنی» با عنوان «پرده دوم»  و «صادق رمضانی مقدم» با عنوان «در این بهشت بی پایان» به عنوان رتبه دوم مشترک جشنواره معرفی شدند.

«محمدمهدی سرشت» با عنوان «پسرخاله ها» رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد.

بخش مصاحبه:

«ریحانه برومند» با عنوان «تاکسی شکلاتی» به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.

«مجید حسین زاده علاقه بندان» با عنوان «ساخت مدرسه با پول تو جیبی 284 دانش آموز» به عنوان رتبه سوم و  «محسن فاطمی نژاد» با عنوان «حضرت فاطمه زهرا (س) آغازگر سیاسی» به عنوان رتبه دوم جشنواره معرفی شدند.

«مهدی عسکری» با عنوان «تشکیل سازمان اجرایی حاشیه شهر مشهد نیازمند حمایت دولت است» نیز رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد.

بخش موشن گرافی:

«رضا کفاشیان بشرویه» به عنوان رتبه سوم جشنواره معرفی شد و «رضا حاتمی وفا» به عنوان رتبه دوم جشنواره معرفی شد و «احسان سرابی راد» رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد.

بخش یادداشت:

«علیرضا خوش گفتار» با عنوان «جنگ ترکیبی در موقعیت رسانه» به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.

«ایمان صلواتی» با عنوان «شیطان در لباس عزا» به عنوان رتبه سوم جشنواره و «محمدرضا سالارمقدم حصاری» با عنوان «جلوه های ارادت» به عنوان رتبه دوم جشنواره معرفی شدند.

«سعید سید حسین زاده» با عنوان «راه کنترل نرخ ارز» رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد.

بخش هنر و رسانه:

«محبوبه جوادی پور» به عنوان رتبه سوم جشنواره و «هاله وجدانی اکبرزاده» به عنوان رتبه دوم جشنواره معرفی شدند.

«مریم اکبرزاده» نیز رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد.

همچنین در بخش برنامه سازی در فضای مجازی «حمیدرضا مهدی پور» با عنوان «کافی شاپ» جایزه ویژه این بخش را به خود اختصاص داد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->